Krátká úvaha nad reklamou



Při zabíjení času sledováním zcela zásadního seriálu pro člověka mého oboru (ano, mluvíme o Vražedných číslech, přátelé:)) na mě vedle okna se seriálem vyskočila reklama se vtíravou otázkou: "Chybí vám něco?" Nu, toho by bylo. Než jsem však začala vyjmenovávat sáhodlouhý seznam všeho, co postrádám, vyskočilo na mě pokračování: "Najdete to na aukru..."

 

A opravdu, dá se tam najít spousta věcí.
Šaty, kabelky, střevíce, parfémy 
Notebooky, mobily 
Robotický vysavač 
Dětská tříkolka 
Zahradní sušák 
Zatavovač mezistěn 
Renovační podložka na starou matraci, ...
Byli bychom tu dlouho, kdybychom měli všecko vyjmenovat.


Ale teď jmenujme dál:
Pohlednice od tety z Austrálie, omylem spálená se starýma novinama
Obrázek od tříleté neteře nakreslený jenom pro vás
Stisk ruky někoho blízkého
Úsměv maminky, když vám přináší vonící bábovku
Pevné objetí opravdového přítele
Telefonát od nejlepší kamarádky
Políbení manžela, který je právě na služební cestě
Hodina blbnutí v parku s vnoučaty
Poslední dva roky s tátou, o kterých jste nevěděli, že jsou poslední...

Je skoro až k pláči, jak se nám snaží svět vsugerovat, že všechno to, co by nám kdy v životě mohlo scházet, jde koupit na aukru. Nebo v e-shopu. Nebo v Tescu. Nebo na vietnamské tržnici.

A tak do kontrastu s inzerátem z Aukra postavme jiný:
"Chybí Ti něco? Já Ti nic z toho neprodám. Ale dám Ti zadarmo svou Lásku. A ta Ti pomůže to získat, nebo se vyrovnat s tím, že už to mít nebudeš." Bůh.